Το ελληνικό εμπορικό ναυτικό είναι το μεγαλύτερο του πλανήτη, με 4.500 πλοία συνολικής αξίας 90 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με υπολογισμό της λονδρέζικης εταιρείας Vessels Value.

Οι δανειστές (δηλαδή οι Γερμανοί) – δεν είναι μυστικό, το λένε επίσημα – έχουν βάλει στο μάτι την ελληνική ναυτιλία.
Δύο οικονομικές υπερδυνάμεις υπάρχουν στον πλανήτη, δύο έθνη κινούν τον πλανήτη. Οι Έλληνες με τα καράβια τους και οι Εβραίοι με τις τράπεζές τους.
«…χωρίς τους Έλληνες δεν λειτουργεί τίποτα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα, οι Έλληνες εφοπλιστές καθορίζουν το παγκόσμιο εμπόριο όσο κανένα άλλο έθνος», ομολογεί και η Die Welt.

Αυτός είναι ο λόγος που το Ράιχ του Σόιμπλε έβαλε στο μάτι τα καράβια μας – Το πετρέλαιο του Ιράν.

Καθόλου «τυχαία» και καθόλου «αθώα» δεν ήταν η αναφορά του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε (και η επίθεση από… αριστερά στην ελληνική κυβέρνηση) στις ελληνικές πλοιοκτήτριες εταιρείες τις οποίες κατηγόρησε ότι με συμφωνία του πολιτικού κόσμου, απολαμβάνουν καθεστώς «φορολογικής ασυλίας».

Είναι βέβαια γνωστό ότι το Βερολίνο έχει βάλει στο μάτι τις ελληνικές εταιρείες στις οποίες «κλείνει το μάτι» να μεταφέρουν την έδρα τους και τη σημαία τους στη Γερμανία, καθώς μάλιστα μετά το Brexit οι γερμανικές τράπεζες άρχισαν ένα διαγωνισμό φοροαπαλλαγών, με τις βρετανικές (μέσω σύνθετων ασφαλιστικών και επενδυτικών προϊόντων) για την μεταφορά των χρημάτων των εφοπλιστών στο Βερολίνο!
Ο ελληνικός μάλιστα στόλος βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο «ζηλότυπων» δημοσιευμάτων του γερμανικού Τύπου (Die Welt) που ανέφεραν ότι οι ελληνικές εταιρείες έχουν πάρει σχεδόν το σύνολο των συμβολαίων μεταφοράς πετρελαίων με τάνκερς, από το Ιράν μετά την άρση του εμπάργκο το 2016.
Μετά την άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν στις αρχές του 2016, οι εξαγωγές πετρελαίου από το Ιράν έχουν εκτοξευθεί και είναι πλέον η τρίτη χώρα εξαγωγής πετρελαίου (μετά την Σαουδική Αραβία και το Ιράκ), δεδομένου ότι εξάγει σχεδόν 3,7 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Ανάλογη είναι και η αύξηση των τάνκερ: Σήμερα μεταφέρουν πετρέλαιο 563, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 277.
Στο top-ten των εταιρειών οι οποίες μεταφέρουν πετρέλαιο από το Ιράν βρίσκονται σχεδόν μόνο ελληνικές και φέρουν ονόματα όπως Dynacom Tankers, Delta Tankers, Polembros Shipping, Avin International ή Olympic Shipping.
Εξαίρεση αποτελούν η βελγική εταιρεία Euronav και η κινέζικη κρατική εταιρεία Cosco Shipping, οι οποίες βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης.
Αυτό σημαίνει ότι οι εδώ και χρόνια επιτυχημένοι εφοπλιστές από την Ελλάδα κατάφεραν να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μέρος των μεταφορών πετρελαίου από το Ιράν, επισημαίνει η γερμανική εφημερίδα.
Αυτό προκύπτει και από το είδος των τάνκερ: οι Έλληνες εφοπλιστές διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ παγκοσμίως και με την δραστηριοποίησή τους στις μεταφορές πετρελαίου από το Ιράν, αυξήθηκε και η συμμετοχή των λεγομένων πλοίων «Suezmax» (σ.σ. μεσαίου μεγέθους πλοία των οποίων η μεταφορική ικανότητα κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 200.000 τόνων, σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα περισσότερα λιμάνια σε ολόκληρο τον κόσμο και φυσικά την διώρυγα του Σουέζ, από την οποία πήραν και το όνομά τους).

Advertisements