Τα καβούρια υπάρχουν εδώ και εκατομμύρια χρόνια και  προσαρμόζονται εύκολα σε διάφορους οικότοπους, από τροπικά και υποτροπικά μέρη σε όλες τις θάλασσες του κόσμου –εκτός της Ανταρκτικής- μέχρι και στη ξηρά για ορισμένα είδη. Ανήκουν στην ομάδα των υδρόβιων πλασμάτων που ονομάζονται καρκινοειδή  και ξεχωρίζουν από τα σκληρά κελύφη και τα δέκα πόδια τους. Αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο του συνόλου των φαγώσιμων ειδών που αλιεύονται από τις θάλασσες, τα ποτάμια και τις λίμνες. Η γεύση, η υφή και τα θρεπτικά οφέλη τους, τα έχουν κάνει μια ευέλικτη δημοφιλή λιχουδιά και χρησιμοποιούνται σε μια ποικιλία από πιάτα, όπως σαλάτες, σούπες και ορεκτικά. 
Με μια ελάχιστη ποσότητα θερμίδων, μπορείτε να πάρετε πολλές πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας, μια πληθώρα μετάλλων, ωμέγα 3-λιπαρά και αρκετές βιταμίνες του συμπλέγματος Β από το κρέας των καβουριών. 

Οφέλη για την υγεία

  • Τα καβούρια περιέχουν αρκετή ποσότητα χρωμίου, το οποίο βοηθά στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων του σακχάρου στο σώμα όπως και στη διαδικασία του μεταβολισμού της ζάχαρης. Επειδή το κρέας τους είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες, είναι μια πολύ καλή επιλογή για όσους πάσχουν από διαβήτη. 
  • Το ορυκτό σελήνιο που περιέχεται σε αφθονία στα καβούρια, παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της οξειδωτικής βλάβης η οποία, με τη σειρά της, μπορεί να προκαλέσει καρκίνο. Το σελήνιο ακυρώνει την καρκινογόνο δράση διαφόρων μετάλλων όπως ο υδράργυρος, το αρσενικό και το κάδμιο.
  • Εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, εκτός του ότι είναι χαμηλά σε κορεσμένα λίπη, μειώνουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων στο αίμα. Περιέχουν επίσης καλές ποσότητες νιασίνης και χρωμίου, που με τη σειρά τους μειώνουν τη χοληστερόλη, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση του κινδύνου για στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικά επεισόδια.
  • Αντιμετωπίζουν προβλήματα του δέρματος, όπως εξανθήματα, πιτυρίδα, ακμή, έκζεμα και ψωρίαση λόγω του ψευδαργύρου, ελέγχοντας την λιπαρότητα του δέρματος και παράλληλα, υποβοηθώντας την ανάπτυξη των κυττάρων και την επούλωση των ερεθισμών.
  • Περιέχουν βιταμίνη Β12 που απαιτείται για την παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων από το σώμα και βοηθούν στην πρόληψη της κακοήθους αναιμίας.
  • Η παρουσία των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων  βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας του αίματος.
  • Έχουν λίγες θερμίδες και πολλές καλές πρωτεΐνες, συμβάλλοντας στην προσπάθεια μείωσης του βάρους. 
  • Η παρουσία του ορυκτού καλίου βοηθά στη διατήρηση της σωστής ισορροπίας των ηλεκτρολυτών στο σώμα, οι οποίοι με τη σειρά τους ρυθμίζουν τα επίπεδα της πίεσης του αίματος. Το μαγνήσιο επίσης που περιέχουν διαδραματίζει βασικό ρόλο στην διατήρηση της φυσιολογικής πίεσης του αίματος στο σώμα.
  • Είναι από τις καλύτερες διατροφικές πηγές του αντιοξειδωτικού σεληνίου.  Τα χαμηλά επίπεδα αυτού του μετάλλου στον οργανισμό προκαλούν φλεγμονή των αρθρώσεων, συνήθως σε άτομα που πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα. Περιέχουν επίσης φώσφορο που συμβάλλει στην υγεία των οστών και των δοντιών. 
  • Τα υψηλά ποσοστά των ωμέγα-3 λιπαρών του ενισχύουν την μνήμη και προφυλάσσουν από το στρες και την κατάθλιψη.    
Advertisements